Dr. Borosán Lívia
- Az edzői munka pedagógiai aspektusai
- A sport hatása a személyiség fejlődésére
- Vezetői személyiségtípusok szimbólumrendszere, a vezetők hatása a szervezeti tagok szervezethez való viszonyához, szervezet egészének eredményességére, hatékonyságára
- A mozgás szerepe a szociális életképesség megalapozásában
- A tanári pályaalkalmasság vizsgálatának módszertani lehetőségei
- Fekete pedagógia a testnevelő tanári és edzői munkában
Budainé dr. Csepela Yvette
- A sportági akadémiai képzések pedagógiai jellegű vizsgálata
- A sportpedagógia aktuális problémái
- A szurkolók szerepe a sportteljesítményben
- A zenés-táncos mozgásformák helye és szerepe az iskolai testnevelésben
- Az alsó tagozatos testnevelés helyzete és vizsgálata sportszakmai szemmel
- Az értékelés és osztályozás problematikája a testnevelésben
- A kiválasztás, tehetség - tehetséggondozás pedagógiai kérdései atestnevelésben és a sportban
- A sportközvetítések, sportműsorok vizsgálata sportpedagógiai szempontból
- A testnevelés és a sport a felsőoktatási intézményekben
- A 21. századi mozgásformák és azok pedagógiai hatásai az iskolai testnevelésben és sportban
Prof. Dr. Soós István
- A pszichikai állapotok (a hangulat és az érzelmek) hatása a hallgatói vizsga- és sportteljesítményre - Mood State and Emotional Intelligence in Academic and Sport Settings (társkutatóként, 2004-)
- Az ülő életmódú tinédzserek és az inaktív életmód kutatása, valamint ennek a jelenségnek kultúrák közötti vizsgálata - Cross-Cultural Extension of Project STIL (Sedentary Teenagers, Inactive Lifestyles) (témavezetőként, 2005-)
- Az észlelt autonómia hatásának kutatása, és a testnevelés órai motiváció lehetséges transzferálódása a fiatalok szabadidős viselkedésére, 4 országra (Magyarország Egyesült Királyság, Románia és Szlovákia) kiterjedő vizsgálat - Perceived Autonomy Support in Exercise Settings (témavezetőként, 2016-)
- Az élsportolók mentális egészségének kutatása a sportteljesítménnyel összefüggésben (társkutatóként, 2017-)
- A mindennapos testnevelés és a szivacskézilabdázás kutatása Magyarországon (társkutatóként, 2017-)
- A testnevelő tanárok motivációs stratégiáinak vizsgálata 3 országban (az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Magyarországon) (társkutatóként, 2018-)
Dr. Borosán Lívia
- Neveléssel kapcsolatos nézetek: pedagógus, diák, szülők vonatkozásában
- A személyiség megismerésének és fejlesztésének lehetőségei
- A mindennapos testnevelés hatása a személyiség fejlődésére/megvalósítási lehetőségek a gyakorlatban
- Adaptív tanulásszervezéssel kapcsolatos vizsgálatok
- Tanárjelöltek és pedagógusok motivációs bázisának vizsgálatai
- Kezdő pedagógus problémái
- Reflektivitás a pedagógiai tevékenységben
- A mozgás, mint személyiségfejlesztő tényező
- A motiváció szerepe az egészséges életmódra nevelésben
- Az egészséges életmódra nevelés pedagógiai lehetőségei
- Az egészséges életmódra nevelés módszerei valamely reformpedagógiai vagy alternatív iskolamodellben
Budainé Dr. Csepela Yvette
- Egyéni és csapatsportok edző- sportoló interakcióinak vizsgálata
- A korai mozgásfejlesztés megoldási módozatai az egyes sportágak mozgásanyagának felhasználásával
- A sportolói mikrokörnyezet szerepe a sportágválasztásban
- A néptánc jelentősége a 2-6 éves korú gyermekek mozgásügyességének fejlesztésében
- A ritmikus gimnasztika előkészítő mozgásainak felhasználása a korai mozgásfejlesztő programokban
- Az alapfokú művészetoktatási intézmények működésének és tapasztalatainak elemzése, kutatása
Prof Dr. Hamar Pál
- A testnevelési tantervek teoretikus vizsgálata hazai és nemzetközi összehasonlításban
- A testnevelési tantervkészítés és -fejlesztés 21. századi módszertani lehetőségei
- Testnevelés tantárgy-pedagógiai vizsgálatok sportágspecifikus vonatkozásokban
Prof. Dr. Soós István
- Diplomamunka
- A tanulók motivációja a modern technikai eszközök használatára, a képernyő előtt töltött idő és ennek pedagógiai vonatkozásai
- A tanulók hangulata a testnevelés órán és ennek nevelési vonatkozásai
- Sportolók (egyéni és csapat) motivációja és ennek nevelési vonatkozásai
- Sportolók hangulata és ennek nevelési vonatkozásai
- A testnevelő tanárok személyisége és ennek megjelenése nevelőmunkájukban
- Az edzői személyiség nevelő hatása az edzői tevékenység során
- TDK
- Neveléssel ellensúlyozható-e a tanulók túlzott képernyő előtt töltött ideje, és ez elveszi-e az időt a fizikai aktivitástól?
- A kedvező testnevelés órai légkör megteremtése hogyan befolyásolja a tanulók testnevelés órai motivációját?
- A tanulói motiváció hogyan befolyásolja a különböző nevelési eljárásmódokat?
- Az edzői nevelés hogyan hat a sportolók motivációjára és sportolói teljesítményre?
- A testnevelő tanárok személyisége és önmotivációja hogyan nyilvánul meg nevelő munkájukban?
- Az edzői személyiség hogyan befolyásolja a nevelő munkát és sportolói teljesítményt?
A Pedagógia és Módszertani Tanszék munkatársai szakcsoportokba szerveződve végzik munkájukat.
Pedagógia szakcsoport
Dr. Borosán Lívia
- Az iskola belső világa, a 21. század iskolája
- Iskolai pályaszocializációs gyakorlat
- Neveléselmélet
- Pályaszocializációs gyakorlat I-II.
- Pedagógiai esetelemzés
- Pedagógiai gyakorlat
- Portfólió
- Portfólió felkészítés
Prof. Dr. Hamar Pál
- Didaktika
- Oktatáselmélet
- Pályaszocializációs gyakorlat I-II.
- Theory of Education
Budainé Dr. Csepela Yvette
- századi mozgásformák – Zumba, fitness
- A pedagógia elméleti és történeti alapjai
- Család és iskola
- Közösségi pedagógiai gyakorlat
- Pályaszocializációs gyakorlat I-II.
- Pedagógia
- Pedagógiai alapismeretek
- Portfólió
Dr. Gombocz János
- Bevezetés a Pedagógiába
- Neveléselmélet
Prof. Dr. Soós István
- Theory of Education
- Rekreációs- és versenysportolók életvitelének és motivációinak pedagógiai vonatkozásai
Külsős oktatók:
Budai Csaba
- Oktatástechnológia
Czirják György
- Tehetséggondozás
- Nevelés az iskolában
Dr. Kattein-Pornói Rita
- A neveléstudomány új módszerei, irányzatai
Schmitt Pál
- Sport és környezetvédelem
Dr. Szilárd Zsuzsanna és Sebestyén- Orbán Hajnalka Katalin
- Különleges nevelési igényű sportolók
Dr. habil Torgyik Judit
- Theory of Education
K1 épület A208 | +36 1 487 9231 | tf.hu/ped
Óraadók:
- Budai Csaba
- Czirják György
- Dr. Kattein-Pornói Rita
- Orbán-Sebestyén Katalin
- Schmitt Pál
- Dr. habil Szilárd Zsuzsanna
Portfólió leadási/feltöltési határidő a 2024/2025-ös tanév őszi félévében MINDEN TANÁR SZAKON!
A Hallgató eldöntheti, hogy az alábbi három leadási mód közül melyiket választja:
- Portfólió leadása elektronikusan az E-learning felületre feltöltve: 2025. 01. 05. vasárnap 24.00 óráig;
- Portfólió leadása nyomtatott formában a Pedagógia Tanszékre behozva (K1 épület, A208-as szoba): 2025. 01. 06. hétfő 12.00 óráig
- Portfólió leadása nyomtatott formában postázva: 2025. 01. 06. hétfő 12.00 óráig érkezzen meg a Pedagógia Tanszékre.
Portfólió bírálatok kiküldése a hallgatók számára e-mailben: 2025. 01. 09. csütörtök 16.00 óráig
A Pedagógia Tanszék az Egyetemi struktúra átszervezését követően 2022 augusztusával jött létre. Jogelődje a Pedagógia és Módszertani Tanszék 2015 szeptembere óta működött a Tanárképző Intézet keretein belül. A Pedagógia Tanszéken folyó oktató-nevelő- és kutatómunka elsődleges célja, hogy integrálja a neveléstudomány különböző részterületeiről szerzett ismereteket, szintetikus egységgé alakítsa a hallgatók pedagógiai tudását, biztosítsa a leendő szakemberek pedagógiai felkészültségét, egyúttal alkalmazhatóvá tegye az elsajátított tudásanyagot az iskolai testnevelésben, valamint a testkultúra és sportmozgalom különböző színtereinek gyakorlatában.
Tájékoztatók, szabályzatok
- Közösségi pedagógiai gyakorlat szabályzata >>>
- Közösségi pedagógiai gyakorlat igazoló lap >>>
- Portfólió tájékoztató (osztatlan tanárképzés) >>>
- Portfólió tájékoztató (2 féléves mester testnevelő tanárképzés - főiskolai testnevelő tanári végzettségre épülő) >>>
- Portfólió tájékoztató (2 féléves mester testnevelő tanárképzés - edzői végzettségre épülő) >>>
- Portfólió tájékoztató (4 féléves mester testnevelő tanárképzés) >>>
- Portfólió tájékoztató (2 és 5 féléves testnevelő tanárképzés) 2022-23 előtt kezdő hallgatók számára >>>
- Portfólió tájékoztató (4 féléves gyógytestnevelés-egészségfejlesztés) 2022-23 előtt kezdő hallgatók számára >>>
Titkárságvezető
Petrovics Dorottya
+36 1 487 9231, +36 30 260 0755
Fogadóóra rendje: hétfőtől – csütörtökig 9.00-tól 14.00-ig
K1 épület, A 208-as szoba