Szak- és diplomadolgozat
  • TF-sikerek Dél-Afrikában

    Óriási elismerést ért el a TF delegációja a Rekreációs Világszövetség elnökségi ülésén és a dél-afrikai Leisure and Tourism Konferencián.

  • A TF-re kerülhet a Békesport Hálózat regionális koordinációja

    A nemzetközi politikai problémák tették aktuálissá azt a kezdeményezést, hogy a sportszakemberek is támogassák a békés egymás mellett élést, a népek közötti konfliktusok megszüntetését.

  • Sikeres tájfutó-vb után ígéretes folytatás

    Fehérvári Dániel a Rekreáció tanszék tanársegéde, egyben a magyar felnőtt tájfutó-válogatott edzője, szövetségi kapitánya.

  • Rekord a 2024-es Mozgás Éjszakáján!

    Az idei esztendőre országos szabadidősport programmá nőtte ki magát a Mozgás Éjszakája, hiszen június 14-én Budapest mellett további 14 városban sportoltak egész éjszaka a résztvevők.

  • A Katowice-i Sportegyetem látogatása a TF-en

    Az Erasmus-csereprogramok keretében látogatott egyetemünkre egy hatfős lengyel csoport a Katowice-i Sportegyetem (AWF) Rekreáció és Turizmus Tanszékéről, hogy megismerkedjenek intézményünkkel, elemezzék a helyi sport és turisztikai adottságokat.

  • Ismét itt a Mozgás Éjszakája

    Június 14-én újra megmozdul a főváros: egy egész éjszakán át mozoghatsz Budapest szívében, a gyönyörűen felújított Városligetben és a Hősök terén.

  • Kínában és Thaiföldön járt Bánhidi Miklós, illetve a TF hallgatói

    A TF Rekreáció Tanszékének docense, dr. habil. Bánhidi Miklós egy hónap leforgása alatt kétszer is megjárta a Távol-Keletet: először Kínában tartott előadást, a hónap végén pedig Thaiföldön járt fesztiválon a tanszék hallgatóival.

  • A Healthy Campus a Sport és Innováció Konferencián!

    A közösségi jólét és az egészséges életvezetés is szerepet kap a VI. Sport és Innováció Konferencián a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetemen.

  • Malajziában tartott előadást dr. habil. Bánhidi Miklós, a TF docense

    A Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem képzéseit is népszerűsítette a malajziai konferencián nagy sikerű előadást tartó dr. habil. Bánhidi Miklós, a Rekreáció Tanszék docense.

  • Csináld, amit szeretsz, szeresd, amit csinálsz! – búcsúzik a TF-től Dosek Ágoston

    Utolsó félévét tölti a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetemen Dosek Ágoston, a Rekreáció Tanszék egyetemi docense, aki nem csupán a TF-en hagy(ott) mély nyomot maga után.

Kedves Hallgatók!

Felhívom figyelmüket, hogy érdemes a regisztrációs időszak előtt felkeresni tanárainkat! A honlapon megadott email címeken tudnak előzetesen egyeztetni, már akár a regisztrációs időszak előtt.

A REGISZTRÁCIÓS IDŐSZAK A 2023-2024 I. FÉLÉVBEN MEGELŐZI AZ 1. OKTATÁSI HETET!!!

JELENTKEZÉSI LAPOT KIZÁRÓLAG A REGISZTRÁCIÓS IDŐSZAKBAN LEHET LEADNI!

A “Szakdolgozat 1., 2.” és “Diplomadolgozat 1., 2.” tárgy felvétele

  • Minden félév elején kell leadni nyilvántartó lapot!
  • Amennyiben mintatantervtől eltérő félévben szeretné felvenni a tárgyat, méltányossági kérelemmel teheti meg!
  • Csak a tanszék által kitöltött formanyomtatvánnyal (nyilvántartó lap) lehet jelentkezni a tárgyra és kurzusra.
  • A formanyomtatvány letölthető innen.
  • A kitöltött és az oktató által aláírt nyomtatványt a tanszéken kell leadni (K2 épület II.10).
  • Pécs Eszter fogja meghirdetni a tárgyat és a kurzust, és ő fogja a hallgatókat jelentkeztetni.
  • A tárgyjelentkezés ebben az esetben is regisztrációs időszakban történik, kérjük ezt betartani! A regisztrációs időszakot követően, az utólagos tárgyfelvételi időszakban pótdíj ellenében lehet jelentkeztetni hallgatót, ezután már nem veszünk fel hallgatónak kurzust.

A tanszékhez tartozó oktatók Dr. habil. Bánhidi Miklós, dr. Irmai István, Dr. Lacza Gyöngyvér, Nagy Kinga, Fehérvári Dániel, Tánczos Zoltán, Milassin Ákos, Várhegyi Attila

Dr. Irmai István BA Edző (kajak-kenu) szakos hallgatóit az Úszás és Vízi sportok Tanszék kezeli.

  • Szakdolgozat (BSc): 5., 6. félévben hirdetünk (4, 6 kredittel)
  • Diplomadolgozat (MSc): 3., 4. félévben hirdetünk (4, 6 kredittel)

Szak-és diplomadolgozati tájékoztató

  • I. Tartalmi követelmények, általános jó tanácsok, "műfaj-ismertető" >>>
  • II. Kutatási módszerek, formai követelmények >>>

Konzultációs napló >>>

A Rekreáció Tanszék oktatóihoz tartozó szak- és diplomadolgozat kurzusok teljesítésének követelményei >>>

Szak- és diplomadolgozat leadása

Az aktuális félévre vonatkozó információk elérhetők a Tanulmányi Hivatal/ Szabályzat és kérvénytár/ Diplomamunka oldalon.

Szakdolgozatvédés, diplomadolgozat-védés

A védésre a hallgató köteles dolgozatából egy PowerPoint előadást készíteni, amelyben a bírálati kérdések megválaszolására is kitér. (Segédlet a prezentáció készítéséhez)

Választható témakörök oktatónként

Dr. Lacza Gyöngyvér

Turisztikai és rendezvény animáció

  1. A turisztikai animáció helyzete és fejlesztési lehetőségei Magyarországon
  2. Egy meghatározott régió/megye (Pl. Balatoni térség, Békés megye) turisztikai animációs lehetőségei, azok fejlesztése
  3. Strandok és fürdők animációs lehetőségei Magyarországon
  4. Hazánk egyedi animácios lehetőségeinek femérése, fejlesztési tervének kidolgozása (pl. Kastélyanimáció)
  5. Egy választott strand/szálloda /kemping animációjának értékelése
  6. Egy választott klublánc animációjának bemutatása, szakmai értékelése, magyarországi megjelenésének lehetőségei
  7. Külföldi és hazai turisztikai animációs tevékenységek összehasonlító elemzése
  8. A sport, gyermek vagy show-animáció sajátosságai, a választott terület elemzése
  9. Sport-animáció hazánkban és külföldön
  10. A rendezvény-animáció jelenlegi helyzete hazánkban
  11. Összehasonlító rendezvényelemzés
  12. Csapatépítő tréningek és csapatépítő rendezvények elméleti háttere és gyakorlati megvalosulása
  13. A rekreációs célú sport tevékenységek csapatépítő hatása és ennek elméleti háttere
  14. A szocio-kulturális animáció hazai megvalósulási formáinak vizsgálata
  15. Az animátorképzés sajátosságai (erősségei, gyengeségei) hazánkban
  16. Animátorképzés külföldön, egy klublánc vagy ország/képző intézmény képzési programjának elemzése

Rekreáció elmélet, rekreációs szakemberképzés

  1. A rekreáció elméleti kérdései, hazai és külföldi terminológiai, filozófiai különbségek, azonosságok
  2. A rekreáció irányzatainak magyarországi megjelenési formái
  3. Egy irányzat mélyreható elemzése történeti, filozófiai, antropológiai, pszichológai valamint szociológiai megközelítése (pl. outdoor vagy az extrém irányzat)
  4. Mit, miért választanak vagy nem választanak az emberek? Azaz a rekreációs tevékenység választásának szociológiai és pszichológiai háttere
  5. Különböző társadalmi csoportok, korosztályok szabadidőeltöltési szokásai, szabadidőeltöltési mintázata
  6. A gyermekek intézményes kereteken belüli vagy azon kívüli rekreációs lehetőségei egy adott térségben , településen vagy társadalmi csoportban
  7. Az időskorúak rekreációja, egy csoport, település, térség vagy intézmény (pl. templomi közösség, falu vagy foglalkoztató központ) időskorúak számára szervezett rekreációs lehetőségeinek elemzése
  8. Munkahelyi rekreáció kis, közép illetve nagyvállalati közegben, egy szféra, szint vagy vállalat szervezett rekreációs tevékenységeinek elemzése, fejlesztési lehetőségei
  9. A munkamánia megjelenési formái, háttere és kapcsolata a rekreációval
  10. Egy választott rekreációs tevékenység elemzése, rekreatív hatásának vizsgálata
  11. Az életminőség kérdései, egy választott csoport, közösség életminőségének vizsgálata, a fejlesztés lehetőségei
  12. A rekreáció intézményi háttere Magyarországon, egy település, terület rekreációs lehetőségeinek felmérése, fejlesztési irányai
  13. Külföldi rekreációs példák bemutatása, azok adaptálási lehetőségei hazánban (pl. éjszakai streetball USA)
  14. A rekreációs szakemberekre való piaci igény egy adott régióban, szférában
  15. A hazai rekreációs szakemberképzés sajátosságai, fejlesztési lehetőségei

Dr. habil. Bánhidi Miklós

  1. Egy választott település rekreációs adottságainak vizsgálata.
  2. Rekreációs fejlesztések hatékonyságának vizsgálata.
  3. Egy rekreációs termék gazdasági és humán hatásainak vizsgálata.
  4. Rekreációs terápiás módszer hatékonyságának vizsgálatok.
  5. Fenntarthatósági tényezők vizsgálata a környezeti adottságok fejlesztéséhez.
  6. Sportturisztikai termékek vizsgálata egy választott településen.
  7. Üdülési szokások vizsgálata felnőtt lakosok körében.
  8. Felnőtt lakosok életviteli szokásainak vizsgálata.

Dr. Irmai István

  1. A rekreációs rendezvények hatása az egészséges életmód fejlesztésében.
  2. A rendezvény, mint a rekreáció egyik területe.
  3. Életmódhibák ellen milyen eseményt szervezel?
  4. Családi rekreációs – rendezvények Magyarországon.
  5. A rekreációs rendezvények eszközei.
  6. A rekreáció szemlélet terjesztése a jövőre nézve.
  7. Rekreációs programok, játékok, kitalálása, megszervezése gyermekek számára
  8. Rekreációs programok, játékok, kitalálása, megszervezése idősek számára
  9. Rekreációs programok, játékok, kitalálása, megszervezése fogyatékkal élők számára
  10. Milyen jótékonysági lehetőségeket kínálhat egy rekreációs esemény-rendezvény?
  11. A szabadtéri rendezvények szerepe a lakosság fizikai aktivitásának növelésében.
  12. Rendezvényszervezés a stressz ellen.
  13. Rendezvényszervezés a súlygondokkal küzdőknek.
  14. Színpadi szórakozás, szórakozási formák.
  15. A rekreációs kajak edzés és az élsport kajak edzés különbségei
  16. A rekreációs kajak edzés előnyei
  17. A vízi rekreációs feladatok veszélyei
  18. A rekreáció hatása a keringési betegségek, daganatos és immunrendszeri betegségek, idegrendszeri, légzőszervi és mozgásszervi betegségekre.
  19. Természetben végezhető rekreációs tevékenységek, vízi sportok környezeti hatásai.
  20. A vízi rekreáció verseny szervezése és verseny rendezése

Fehérvári Dániel

Sport és környezet

  1. A környezeti nevelés lehetőségei sportrekreációs foglalkozásokon
  2. Környezeti szempontok érvényesülése egyes sportrendezvények szervezésénél
  3. Környezeti szempontok érvényesülése egyes sportágaknál
  4. A környezettudatosság fejlesztésének sportági jellegzetességei
  5. Longitudinális kérdőív vizsgálat SPSS kiértékeléssel, környezeti témakörben (meglévő adatokból)
  6. A reklám pozitív és negatív hatásai a sport szemszögéből (becsaphatók-e a sportolók?)

Táborok

  1. Tábori játékok kiválasztása és megszervezése
  2. Természetben űzött sportok (vagy táborozások) jogi vonatkozásainak érvényesülése
  3. Természetben űzött sportok (vagy táborozási részvétel) motivációs bázisa
  4. „Outdoor training”- a sportrekreációs szakember szervezésében
  5. A természetben űzött „outdoor” sportok képzési sajátosságai Magyarországon és külföldön
  6. Ár és értékarány a táborok szervezésében

Tájékozódás

  1. Emlékezeti teljesítmények összehasonlítása pihent és fáradt állapotban
  2. Veleszületett képesség-e a térképolvasás?
  3. Mentális edzések szerepe a tájékozódási versenyzés eredményességében

Milassin Ákos

  1. A rekreáció irányzatainak magyarországi megjelenési formái
  2. Különböző társadalmi csoportok, korosztályok viszonya a rekreációs sporttal
  3. A rekreációs sportok fejlődése, elhelyezkedése az irányzatok tekintetében
  4. Élmény alapú rekreáció és megjelenési formái
  5. A rekreáció és az önkéntesség kapcsolata rendezvényeken
  6. Szabadidősport szervezetek működése és felépítése
  7. Tömegsport, szabadidősport események szervezése és menedzsmentje
  8. A sport önkéntesség aktuális kérdései
  9. A tömegsport, szabadidősport fejlesztésének lehetőségei

Nagy Kinga

Sport-és egészségturizmus

  1. Alternatív turizmusformák megjelenése, innovatív megoldások, változó igények. Egészség/környezettudatos utazási lehetőségek bemutatása.
  2. A hazai egészségturizmus fogyasztói szegmenseinek vizsgálata
  3. Hazai fürdők szolgáltatásainak fejlesztése online fogyasztói vélemények alapján
  4. NTAK (MTÜ) adatok elemzése a rekreáció és sportturizmus területén
  5. Utazási motivációk felmérése egy konkrét sportturisztikai termék fogyasztóinak körében
  6. A sharing economy (Airbnb Experiences, Adventures) megjelenése a sportfoglalkozások területén. Saját élmény kidolgozása és meghirdetése az Airbnb-n, beválás
  7. A szezonalitás negatív hatásainak csökkentési lehetőségei a sportturizmus eszközrendszerével.
  8. Sportturisztikai térkép készítése konkrét turisztikai térségre a helyi szolgáltatók (programgazdák) bevonásával
  9. Esettanulmány - egy konkrét hazai sportturisztikai vállalkozás / esemény működési környezetének bemutatása, hatásvizsgálata
  10. Aktuális megasport-események (vizes, atlétika VB) hatásának vizsgálata a helyi lakosságra (attitűd vizsgálatok). Stakeholder elemzés

Utazásszervezés, utazásközvetítés

  1. Sportturizmusra specializálódott utazási irodák összehasonlító elemzése (csak MKEH engedéllyel rendelkező szervezetek)
  2. Egy konkrét – aktív / rendezvényturizmusra specializálódott – utazási iroda tevékenységének elemzése
  3. Foglalási szokások különböző korosztályok esetében (online utazási irodák népszerűségének vizsgálata)

Tánczos Zoltán

  1. Munkahelyi egészségfejlesztés, munkahelyi rekreáció
  2. Fitnesz, személyi edzés, személyi edzők
  3. Erőnléti edzés, korrektív edzés, mozgásterápia, medical fitnesz
  4. Speciális fittségi állapotfelmérési módszerek
  5. Fitnesztermek és wellnessközpontok
  6. Szabadtéri edzés, kondiparkok, erdei tornapályák
  7. Spa- és wellnessprogramok
  8. Az iskolai testnevelés fejlesztésének lehetőségei
  9. Osztályfőnöki feladatok

Várhegyi Attila

  1. Divat és extrémsportok
  2. Modern rekreációs kihívások
  3. Appok és Infokommunikációs eszközök a rekreációban és a szabadidő eltöltésben
  4. Appok és Infokommunikációs eszközök szerepe az oktatásban
  5. Modern, technikai lehetőségek az oktatásban és a szabadidősportokban
  6. E-Sport
  7. Kerékpár / kerékpáros rekreáció
  8. Rekreáció, szabadidősportok és motorsportok
  9. Csapatépítés és céges tréningek
  10. Városi játékok és szabadidős programok
  11. Játékfejlesztés (analóg és digitális környezetben)
  12. Social Media és webmarketing a rekreációban
  13. Szellemi rekreáció (múzeumok, színházak, alternatív lehetőségek)
2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!