A Testnevelési Egyetem intézményi fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében
Testnevelési Egyetem szerepe a projektben: Projekt gazda
Projekt azonosító: EFOP-3.4.3-16-2016-00008
Indítás: 2017. június 1.
Zárás: 2019. május 31.
Támogatás összege: 76 185 100.- forint
Támogatás mértéke: 100%
Konzorciumi tagok: -
Projekt státusza: Lezárult
Projekt rövid leírása és célja:
A projekt átfogó célja az egyetem korszerű, tudásközpontú fejlesztése a tanítási-tanulási folyamat eredményességét növelő módszertani innovációk bevezetésével. A képzési program, tartalom és módszertan megújítása innovatív, tanulásintenzív oktatási módszerek kifejlesztése és bevezetése révén valósul meg, továbbá a konstrukció részeként az oktatás eredményességét és a hallgatók elkötelezettségét javító fejlesztések realizálódnak. Ezen összetett képzés, kompetencia, és hallgatói szolgáltatások fejlesztésére irányuló célok illeszkednek az intézmény oktatásfejlesztési stratégiájában megfogalmazott célkitűzéseihez. Egyúttal a hallgatói és oktatói kompetenciák javítása, az új módszertanok becsatornázása és az oktatói minőségbiztosítási rendszer hatékonyabbá tétele támogatja a munkaerő-piaci keresletnek megfelelő készségek elsajátítását is. A kialakítandó ”diákmentori szolgálat” a hallgatók által nehezebben teljesíthető tantárgyak vonatkozásában személyre szabott támogatás révén növelheti a sikeres vizsgák arányát, valamint csökkenti a hallgatók lemorzsolódásának veszélyét. A specifikus célkitűzések eredményeinek köszönhetően javul az oktatás hozzáférhetősége, továbbá az élethosszig tartó tanulás feltételrendszere, és mindemellett jelentősen bővül a progresszív tanulást támogató oktatási módszerek köre. A projekt keretében az egyetem kiemelt figyelmet kíván fordítani a hallgatók digitális kompetenciáinak, információszerzési és -kezelési, valamint önálló tanulási képességeinek fejlesztésére is. Ezen összetett fejlesztések mellett hangsúlyosan megjelennek olyan minőségbiztosítási elemek is, mint például a kompetenciamérési rendszer kidolgozása, a Diplomás Pályakövetési Rendszer szakspecifikus fejlesztése, a hallgatói elégedettség mérésének és az eredmények beépítésének hatékonyabbá tétele, valamint a szakfelelősi feladat- és hatáskörök pontosítása.
A projekt fizikai megvalósításának határideje: 2019. május 31.