Tudomány

Kurzusok

Kurzusok

Tematikák 2024

Tematikák 2022

Tematikák 2021

Tematikák 2020

Tematikák 2019

Tematikák

Doktori Iskola

Sporttudományok Doktori Iskola

  • Az Egyetemi Doktori Tanács elnöke: Dr. Tihanyi József rector emeritus, az MTA doktora
  • A Sporttudományok Doktori Iskola vezetője: Dr. Radák Zsolt egyetemi tanár, az MTA doktora

Rab Tímea
titkár
K épület, A211
+36 1 487 9296
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ügyfélfogadási idő

  • hétfő: zárva
  • kedd: 10.00-12.00
  • szerda: 13.00-15.30
  • csütörtök: 9.00-12.00
  • péntek: zárva

Kérjük az ügyfélfogadási idő betartását!
Ügyfélfogadási időn kívül az ügyintézés kizárólag e-mailben lehetséges (a beérkezett e-mailekre nem tudunk azonnal válaszolni, türelmüket kérjük).

Programok

  • 1. Edzés és adaptáció (programvezető: Dr. Pavlik Gábor professor emeritus)
  • 2. Testedzés, szabályozás, anyagcsere (programvezető: Dr. Radák Zsolt egyetemi tanár)
  • 3. Sport, nevelés- és társadalomtudomány (programvezető: Földesiné Dr. Szabó Gyöngyi professor emerita)
  • 4. Neveléstudomány és sportpedagógia (programvezető: Dr. Hamar Pál egyetemi tanár)

Bemutatkozás

A Sporttudományok Doktori Iskola a Testnevelési Egyetemen működik, az egyetlen sporttudomány területén működő doktori iskola hazánkban. Az iskolában folyó doktori kurzusok lefedik a sporttudomány egész területét. Természetesen az oktatók orientációját és a laboratóriumok technikai felszereltségét tükrözik a speciális kurzusok. Az iskolában a doktori képzés két természettudományi és egy társadalomtudományi program keretében zajlik, amelyek megfelelnek egyrészt a sportpedagógia, sportszociológia, sportpszichológia, sportmanagement, másrészt a sportbiológia, sportélettan, sportegészségtan, sportorvostan igényeinek. A MAB plénuma a 2004/10/IV.2. sz. határozatával a tudományági elnevezése Sporttudományok lett a Nevelés- és Sporttudományok helyett. A Doktori Tanács 2014-ben a Semmelweis Egyetemről történt leválás után alakul újjá. Tagjai a programvezetők,  törzstagok, témavezetők, valamint 1 fő DÖK képviselő.

A doktori iskola tudományágának interdiszciplináris jellege miatt mindazon infrastrukturális feltételekre szükség van, amelyek mind a természettudományokat, mind a társadalomtudományokat jellemezik. A TF alapvetően rendelkezik azokkal a feltételekkel, amelyek lehetővé teszik a doktori iskola munkáját. A Sport- és Egészségtudományi Intézet megalakítása jelentősen javította az infrastrukturális feltételeket, és így bizonyos területeken világszínvonalú kutatási feltételekkel rendelkezünk. A természettudományi témák kutatásához az alábbi laboratóriumokkal rendelkezünk: Terhelésélettani laboratórium, Sporttudományi Kutatóintézet, Biomechanika laboratórium, Pszichofiziológiai laboratórium. A hallgatók kutatásának zöme az említett laboratóriumokban folyik, de lehetőségünk van a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kara laboratóriumainak kapacitását is kihasználni. Kiterjedt kapcsolataink révén más hazai és külföldi egyetemekkel kollaborálva igyekszünk tovább növelni az elérhető kutatási módszerek tárházát. Több külföldi témavezetője is van a doktori iskolának, ami az Erasmus program keretei között nyíló lehetőségekkel együtt a képzés minőségének a javítását célozza.

Témavezetők és témák >>>

Aktuális témakiírások (jelentkezési időszakhoz kötött) >>>

Egyebek

Ötletláda

Kedves Hallgatók! Ötletládánkat azért hoztuk létre, hogy a Doktori Iskola működésével kapcsolatos észrevételeiket, javaslataikat, ötleteiket minél kényelmesebben továbbíthassák részünkre, ezzel is elősegítve a munkákat. Az ötletláda anonim módon működik, de természetesen megadhatják a nevüket is.

Kitöltetlen vagy hibásan kitöltött!

Laboratóriumi szolgáltatások

Az Integrált Laboratórium a Testnevelési Egyetem megújult szolgáltatási rendszere, amely sportágtól és a sportolás szintjétől függetlenül felkészülten várja a klubok és egyesületek sportolóit. A komplett módon felszerelt laboratóriumban – amely centralizált, integrált rendszerben működő laboratóriumok összesége – a sportolók teljes körű kivizsgálását végezzük el.

Bővebb információért tekintse meg brosúránkat!

Szolgáltatásainkról - amelyet sportági szakszövetségeknek, sportkluboknak, versenyzőknek  ajánlunk - képekben:

Eredmények

A XXXIV. OTDK Testnevelés- és Sporttudományi Szekciójának hivatalos eredménye tagozatonként:

Biomechanika

  • I.: Sebesi Balázs (PTE) - Térdizületi stabilizáció unilaterális felugrásnál és instabil leérkezésnél
  • II.: Groszmann Ádám (TE) - A karlendítés izomfeszülést és függőleges emelkedést növelő hatása függőleges felugrások során
  • különdíj: Uhlár Ádám (TE) - Az erőfejlesztésben alkalmazott instabil súlyok hatása a vázizomzat elektromos aktivitására
  • különdíj: Sebestyén Örs (TE) - A quadriceps femoris és a patella ín keresztmetszeti területének aránya és befolyása a mechanikai hatásfokra

Edzéselmélet

  • I.: Deli Balázs (PTE) - Gyorsasági paraméterek összefüggése a sportági kiválasztással utánpótláskorú labdarúgóknál
  • II.: Imre Nóra (BCE) - Meccsvégi játékok: kosárlabdacsapatok stratégiaalkotása
  • II.: Stump Árpád (BCE) - Meccsvégi játékok: kosárlabdacsapatok stratégiaalkotása
  • III.: Szeiler Bálint (ELTE) - Az agilitás és az állóképesség kapcsolata utánpótláskorú labdarúgóknál
  • III.: Kelemen Bence (TE) - Férfi 1500m-es élversenyzők győzelmi és rekord-taktikájának összehasonlítása
  • különdíj: Gusztafik Ádám (ELTE) - Állóképességi mutatók vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál

Egészségtudomány I.:

  • I.: Ádám Zoltán Mihály (PTE) - Fizikai aktivitás, mint a keringési rendszer megmentője; egy életmódváltó program eredményei
  • II.: Perecz Brigitta (PTE) - Időskori elesés prevenció harcművészeti elemeket tartalmazó sportterápiával
  • különdíj: Cseuz Alexandra (PTE) - A Rectus Diastasis megjelenésének okai és meglétének következményei

Egészségtudomány II.:

  • I.: Buti Nikolett (ELTE) - A sportoláshoz kapcsolódó tudatos vízfogyasztás
  • II.: Farkas Regina (SE) - Szegregáltan és integráltan oktatott 13-18 éves, cerebrál parézissel élő gyerekek életminőségének komparatív vizsgálata

Gyógytestnevelés és mozgásterápia

  • I.: Hitter Kitti (PTE) - Professzionális és amatőr táncosok láb deformitásainak vizsgálata és összehasonlítása
  • II.: Jakab Dominika (PTE) - Gerincprevenciós programok a mindennapos testnevelés keretében kisiskolás korban
  • III.: Mazzag Kitti (PTE) - Törzsstabilizácios tréning hatásának vizsgálata profi jégkorongozók körében
  • különdíj: Nagy Ákos Barnabás (PTE) - Törzs állapot felmérés és fejlesztés ülőröplabdázók körében

Humánkineziológia

  • I.: Ahmed Othmani (PTE) - The relationship between anaerobic power and other physical components in soccer
  • II.: Éliás Ivett (ELTE) - Nyugalmi szívdobogás-detekció és terheléses pulzusreprodukció
  • III.: Bakonyi Péter (TE) - Az akkut okklúziós terhekés hatásai az izom genetikai markereire
  • különdíj: Balla Dóra Szilvia (SZE) - Labdarúgók élettani paramétereinek életkorspecifikus összehasonlítása

Sportmenedzsment, sportgazdaság I.:

  • I.: Rácz László (BME) - Sportmenedzsment-döntések támogatása mesterséges intelligencia segítségével
  • II.: Bögös Tímea (DE) - A fizikai aktivitás szerepe a munkavállalók egészségének megőrzésében
  • III.: Baranyai Szabolcs (DE) - Az e-Sport magyarországi helyzetének és megítélésének vizsgálata a játékosok szemszögéből
  • különdíj: Világi Kristóf (TE) - SAUS- A hazai sportinformatikai és sportanalitikai helyzet feltérképezése, adatfelhasználási lehetőségek kidolgozása

Sportmenedzsment, sportgazdaság II.:

  • I.: Szikszai-Németh Ketrin (DE) - Personal brandingre építő marketing stratégia alkalmazása a sportban
  • II.: Sléber Mátyás Tibor (SOE) - A magyar labdarúgás visszahelyezése Európa futballtárképére egy innovatív regionális liga létrehozásával
  • III.: Mórik Kornélia Veronika (DE) - A termékfejlesztés szükségességének bizonyítása egy, a vízalatti sportokhoz használt magyar sporttermék piacának vizsgálatával
  • különdíj: Blaskovits Adrienn (TE) - A két nagy sportszergyár, a Nike és az Adidas küzdelme a piacokért

Sportpedagógia, testneveléselmélet, tantárgypedagógia I.:

  • I.: Kertai Bendegúz (PTE) - Vízbőlmentési, elsősegélynyújtási ismeretek a köznevelésben
  • II.: Csanádyné Söjtöry Borbála (ELTE) - Reprezentatív felmérés a tornaoktatás helyzetéről a közoktatásban Magyarországon
  • különdíj: Bánházi Laura (NYE) - Az egészségtudatos magatartás vizsgálata a MOB által támogatott sportiskolai képzésű megyeszékhelyi intézményben

Sportpedagógia, testneveléselmélet, tantárgypedagógia II.:

  • I.: Karacsi Gábor (ELTE) - A zene és a testnevelés órai aktivitás kapcsolata
  • II.: Wertmüller Ildikó (TE) - Hivatása: testnevelő tanár
  • II.: Nagy Cecilia (TE) - Hivatása: testnevelő tanár
  • III.: Szalai Kata (PTE) - Zenés-mozgásformák (aerobik) kedveltségi szintjének mérése általános iskolai környezetben
  • különdíj: Földvárszki Edina (ELTE) - Trendkövető táncos bemelegítés hatása a testnevelés órai aktivitásra

Sportpszichológia I.:

  • I.: Balikó Benjámin (ELTE) - Nyújtó gyakorlatblokk rendszeres használatának pszicho-motoros hatásai 7.osztályos tanulók körében
  • II.: Incze Krisztina (TE) - A jégkorong játékvezetők konfliktuskezelő stratégiáinak vizsgálata
  • II.: Czeferner Richárd (TE) - A jégkorong játékvezetők konfliktuskezelő stratégiáinak vizsgálata
  • különdíj: Sarus Tamás (PTE) - Állapotszorongás változásai testnevelés, történelem és matematika órákon

Sportpszichológia II.:

  • I.: Kéringer Johanna (TE) - Rizikófaktorok a magyar elit ritmikus gimnasztika pszichológiai vonatkozásában-A testkép, a motiváció és a kiégés kapcsolata az észlelt edzői autonómia támogatással
  • II.: Szántai Levente (SZTE) - A labdarúgás hatása a férfiak és a nők kognitív funkcióira
  • különdíj: Juhász Zsófia (TE) - Sportmotiváció és flow élmény vizsgálata utánpótláskorú társastáncosok körében
  • különdíj: Farkas Dominika (TE) - Sportmotiváció és flow élmény vizsgálata utánpótláskorú társastáncosok körében
  • különdíj: Fejes Nikoletta (PTE) - Az eredményességbe vetett grit - A grit vonás eredményességre gyakorolt hatásának vizsgálata sportolói mintán

Testnevelés és társadalomtudomány I.:

  • I.: Katona Péter Márk (DE) - A szegénység, mint motivációs tényező a sport világában
  • II.: Laskovics Tímea (TE) - Erasmus- Előny vagy hátrány
  • II.: Takács Máté (TE) - Erasmus- Előny vagy hátrány
  • III.: Szabó Zoltán Tamás (PTE) - Sportszakos hallgatók attitűdje a fogyatékossággal élők sportjával kapcsolatban
  • különdíj: Fülep Dezső András (ELTE) - Bionikai implantátumok hatása a sport világára

Testnevelés és társadalomtudomány II.:

  • I.: Leszkó Dóra (SE) - Központi idegrendszeri sérültek sportrekreációs lehetőségeinek vizsgálata Magyarországon
  • II.: Szíjártó Szilveszter Richárd (SZTE) - Orthorexia, edzésfüggőség és izomdiszmorfia megjelenése a férfi erőemelők, crossfitterek és testépítők körében
  • II.: Lóránt Vivien (SZTE) - Orthorexia, edzésfüggőség és izomdiszmorfia megjelenése a férfi erőemelők, crossfitterek és testépítők körében
  • III.: Garai Balázs Róbert (TE) - A kézilabda játékvezetők játékszabály-ismereti vizsgálata
  • különdíj: Derkács Evelin Andrea (PTE) - Női labdarúgás megítélése a férfiak körében

 

Projektek

2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!