Melyikünk ne emlékezne az első hetekre az egyetemen? Csupa új arc, új szabályok, kollokvium, zh, gyakjegy, cv-kurzus, és megannyi, ismeretlen kifejezés. Nem beszélve arról, hogy az új helyszíneken az órákat is meg kell találni, felvenni a tárgyakat, intézni a diákigazolványt mindent egyedül.
A középiskolai tanrend és szabályrendszer után az egyetem egy merőben más struktúrát jelent a hallgatóknak, és az első hetekben bizony nagyon vágynának egy „osztályfőnökre”, aki eligazítja őket, megnyugtató válaszokat ad a kérdéseikre, hiszen ilyenkor leginkább egymást kérdezgetve bukdácsolnak a rendszerben - mondta el Szilasi Judit, a Támogató Szolgálat vezetője, aki évekig középiskolai tanár volt.
Erre akartunk segítséget nyújtani - folytatja Sas Gábor, diákmentor -, már a tavalyi évben is tartottunk évkezdő tájékoztatót az első évfolyamos fiataloknak, csoportonként.
Fontos, hogy csökkentsük a stresszt ebben a radikális váltásban, és a hallgatók már a tanév kezdetén megismerkedhessenek velünk, hogy később nyugodtan fordulhassanak hozzánk probléma esetén - tette hozzá Marcinkovics Orsolya, a szolgálat tanácsadója.
A tájékoztatást először néhány gyakorlati tudnivalót összeszedve, illetve visszaemlékezve saját egyetemista létük kezdeteire állították össze a munkatársak, teret hagyva a hallgatói kérdéseknek is. Idén már egy kiforrott programmal és szórólapokkal keresték fel az első évfolyamos csoportokat, ahol igazán kötetlen formában adtak válaszokat a kérdéseikre, és eligazítást az egyetemi életben.
A Támogató Szolgálat tavaly az évkezdő tájékoztatáson túl önismereti társasjátékkal, illetve végzősöknek szóló előadással mutatkozott be a diákságnak. A hallgatók a
- Hírek
- Büszkeségeink
- Hallgatói hírek
- Tudományos hírek
- TDK hírek
- Pályázati hírek
- TFSE hírek
- Archívum
- Eseménynaptár
Archívum
-
2024.
-
2023.
-
2022.
-
2021.
-
2020.
-
2019.
-
2018.
-
2017.
-
2016.
-
2015.
-
2014.
-
2013.
-
2012.
-
2011.
-
2010.
-
2009.
-
2008.
-
2007.
-
2006.
-
2005.
-
2004.
-
2003.
-
2002.
-
2001.