Oktatás

Sport mentáltréner mesterképzési szak

Képzés neve (angol): Sport mentáltréner mesterképzési szak (sport mental training master programme)

Szakképzettség neve (angol): okleveles sport mentáltréner ( sport mental trainer)

Képzés nyelve: magyar

Képzés helye: Budapest

Képzés hossza: 4 félév

Kreditszáma: 120 kredit

Munkarend: nappali és levelező

Finanszírozási forma: támogatott és önköltséges

Önköltség féléves összege: 450 000 Ft

Szakfelelős: Dr. habil. Lénárt Ágota

Célmeghatározás (szakról röviden):

A képzés célja olyan sport mentáltrénerek képzése, akik képesek az egészséges felnőttek és gyermekek mentális képességeinek fejlesztésére, valamint a testi-lelki egészség megőrzésének támogatására a fizikai aktivitás és lelki működések összefüggéseinek ismeretében, felkészültek a sport mentális feladatok megtervezésére, ellátására és értékelésére, továbbá arra, hogy iskolai vagy sportszervezet szinten érzékenyítsék a sportkörnyezet résztvevőit és tovább növeljék a sportvezetők, edzők, szülők és az ifjúság tudatosságát a fizikai aktivitás és a lelki működések valódi teljesítménynövelő és harmonizáló hatásai felé, továbbá akik a felnőtt- és utánpótlás korú élversenyzők és rekreációs szintű sportolók számára az edzés-, és versenyfelkészítő munkába olyan alap sportpszichológiai tudást vezetnek be, amely hozzásegíti őket sportbéli magatartásuk megértéséhez és fejlesztéséhez. 

Idegen szaknyelvi követelmények:

Tantárgyba épített szaknyelvi ismeretközvetítés, egy féléven át: Sportpszichológia (1. félév), kollokvium

Szakmai gyakorlat követelményei:

A szakmai gyakorlat 240 óra a felsőoktatási intézménnyel együttműködési szerződésben álló intézményekben, szervezetekben (sportegyesületek, sportklub, sportiskola, szövetség, akadémia, iskola, gyakorlóiskola).

Felvételi követelmények:

A felvételi követelményekkel kapcsolatos információ itt található!

Mintatanterv >>>

Osztatlan tanárképzés

Képzésről röviden

Az osztatlan tanárképzésünk kétszakos testnevelő-gyógytestnevelő tanár szakon az egészség- és orvostudományi ismeretek, sportszakmai és sporttudományi elméleti és gyakorlati ismeretek, speciális szakmódszertani és pedagógiai-pszichológiai elméleti és gyakorlati ismeretek, valamint az iskolai gyakorlat egymásra épülő következetes rendszere. Ez lehetőséget bíztosít arra, hogy olyan testnevelő-gyógytestnevelő tanárok képzése valósuljon meg, akik a megszerzett tudás és tapasztalat birtokában hozzájárulnak a magasszintű oktatómunka és szakszerű nevelési feladatok ellátásához a köznevelés és a felsőoktatás különböző szintjein. Ennek érdekében a képzés elméleti alapvetéseit az oktatók gyakorlati példákon keresztül ismertetik meg a hallgatókkal. Az elméleti és gyakorlati órák, az iskolai gyakorlatok rendszere a testnevelő-gyógytestnevelő tanárokat a mindennapos testnevelés oktatási-nevelési feladataira és kihívásaira készítik fel.

Mintatanterv

  • Osztatlan tanári 11 félév Testnevelő- gyógytestnevelő- egészségfejlesztő tanár 2017-2021 között >>>
  • Osztatlan tanári mesterképzés 10 félév 2022-től kezdők >>>
  • Osztatlan tanári mesterképzés 10 félév 2023-től kezdők >>>
  • Osztatlan tanári 10 félév - Testnevelő - gyógytestnevelő tanár 2024-től kezdők >>>

Szakmai gyakorlat követelményei

A szakmai gyakorlat a képzési időszakhoz igazodó bontásban szervezett csoportos gyakorlatokból, illetve egy 325 órás egyéni összefüggő iskolai gyakorlatból áll.

Felvételi követelmények

A felvételi követelményekkel kapcsolatos információ itt található!

A képzési program és záróvizsga tételsor az e-learning rendszerben érhető el.

Testnevelő tanár mesterképzési szak

A képzésről röviden

A képzés célja az alapfokozaton vagy más felsőfokú végzettség keretében szerzett szakképzettségre, illetőleg ismeretekre alapozva a közoktatásban, az iskolai testnevelés és sport oktatási-nevelési feladatainak ellátására, a szakképzésben, a felsőoktatásban és a felnőttképzésben, emellett a sportszakmai tárgyak oktatási, valamint minden szinten a sportpedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatokra, továbbá a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására való felkészítés.

Mintatanterv

  • 3 féléves, 2024-től 
    • szakmai bemenet >>>
    • tanári bemenet >>>
  • 2 féléves, 2023-tól 
    • szakmai bemenet >>>
    • tanári bemenet >>>
  • 4 féléves, 2023-tól >>>
  • 4 féléves, 2022-től >>>

Felvételi követelmények

A felvételi követelményekkel kapcsolatos információ itt található!

A képzési program és záróvizsga tételsor az e-learning rendszerben érhető el.

Gyógytestnevelő tanár mesterképzési szak

Képzés neve (angol): Tanári mesterképzési szak (Teacher of Physical Education)

Szakképzettség neve (angol): Gyógytestnevelő tanár (Teacher of Adapted Physical Education)

Nyelve: magyar

Helye: Budapest

Képzés hossza: 4 félév

Kreditszáma: 120 kredit

Munkarend: levelező

Finanszírozási forma: támogatott és önköltséges

Önköltség féléves összege: 450 000 Ft

Szakfelelős: Dr. Trájer Emese

Célmeghatározás (szakról röviden):

A gyógytestnevelés határterület. A gyógytestnevelő tanár munkája sokrétű, több képzési területet érint. A kompetenciahatárok megtartása mellett hidat képez az óvodai és iskolai testnevelés és az egészségügyi rendszer rehabilitációs és mozgásterápiás tevékenysége között.

A gyógytestnevelő tanár, a testnevelés módszertani és eszközrendszerét ismerve, abba egészségügyi ismereteit integrálva, adaptívan tudja alkalmazni szakmai tudását oktató és nevelő munkája során.

A hallgatók egyetemi tanulmányaik elvégzésével képessé válnak:

  • az általános és/vagy szakmai képzést nyújtó intézményekben, különböző iskolatípusokban, valamint az iskolarendszeren kívüli képzésben, szakterületi végzettségüknek megfelelően, a testkultúra teljes keresztmetszetében gyógytestnevelő tanári munkát végezni;
  • pedagógiai eszköztáruk segítségével, a megszerzett magas szintű pszichomotoros képességüket, mozgáskultúrájukat, valamint elméleti ismereteiket felhasználva a gyakorlatban alkalmazható tudás átadására;
  • a mozgásos cselekvések magas szintű oktatására, a sportágak gyógyító adaptációjára, a testkultúra értékeinek közvetítésére olyan tanulók, gyermekek esetében, akiknek egészségügyi, fizikális állapota ezt kiemelten szükségessé teszi;
    anatómiai, élettani ismereteiket eredményesen felhasználni a mozgásszervi elváltozások, belgyógyászati és pszichoszomatikus betegségek megelőzésében, kezelésében, mindazok részvételével, akiket az iskolaorvos/gyermekorvos gyógytestnevelésre utalt;
  • az oktatási intézményekben, az elváltozásokkal küzdő, testi képességeikben elmaradott tanulók tantervbe foglalt, differenciált képességfejlesztésére;
    támogató emberi tulajdonságaikkal tanítványaik személyiségfejlődésére pozitívan hatni, egészségtudatosságra nevelni őket;
  • széles látókörük, szociális érzékenységük, empátiájuk révén a sérült, akadályozott gyermekek ellátása esetén integrált foglalkozásokat tartani;
  • hatékony kommunikációjuk által eredményesen együttműködni a pedagógiai, egészségügyi és szociális szolgáltatások rendszerében tevékenykedő szakemberekkel;
  • az egészségügyi és szociális problémák felismerésére, lehetőség szerinti megoldására, illetve a megfelelő szakemberek ezen feladatok megoldásába történő bevonására;
  • egyéneknek, családoknak és közösségeknek egyaránt az egészséges életmódra, s annak megőrzésére vonatkozó ismeretek átadására."

Idegen szaknyelvi követelmények:

Egészségfejlesztési intervenciók, népegészségtan 1 félév, 3. félév (kollokvium)

Szakmai gyakorlat követelményei:

Elsősorban iskolákban, egyéb képzőintézményekben, rehabilitációs intézetekben, pedagógiai szakszolgálatok helyszínein végzett elsősorban gyógytestnevelés tanítási gyakorlatokat, de az iskola életével összefüggő egyéb szakmai gyakorlatokat jelenti.

Felvételi követelmények:

A felvételi követelményekkel kapcsolatos információ itt található!

Mintatanterv(ek):

2022-től >>>

Projektek

2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!