• Stratégiai együttműködést kötött a TF és a Magyar Diáksport Szövetség

    Szorosabbra fűzte kapcsolatát az iskolai testnevelés és diáksport területén működő két legfontosabb hazai intézmény, a TF és a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ).

  • Remekül szerepeltek hallgatóink a MEFOB Feszten

    A 95 sportolóból és 5 fős stábból álló TF-es különítmény öt aranyérmet és számos értékes dobogós helyezést ért el a héten Győrben megrendezett MEFOB Feszten. A prímet cheereseink vitték.

  • Versenyek, vetélkedők, buli – május 8–9-én TF Napok!

    Gyertek el minél többen május 8-án és 9-én, és varázsoljuk együtt felejthetetlenné az idei TF Napokat!

  • Önkéntesek jelentkezését várja az utcai sportok olimpiai fesztiválja

    A gördeszka, a falmászás, a BMX freestyle és a breaking legjobbjai mérik össze tudásukat az olimpiai kvalifikációs sorozat budapesti állomásán, amelyre várják az önkéntesek jelentkezését.

  • Nemzetközi napok a TF-en

    A 2024-es Nemzetközi Napokat (IDIH 2024) a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetemen idén április 17-18-án rendezte meg a Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatósága.

A TF-en rajtolt el a világ első magyar futócipője
Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
2024. május 9.

A Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Dr. Koltai Jenő Sportközpontjában mutatták be csütörtökön a RUNIQUE nevet viselő történelmi magyar futócipőt.

Zöld átállás témakörében rendeztek workshopot a TF-en
Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
2024. május 9.

A Szövetség a Kiválóságért Egyesület (SZKE) „ESG Coffee” nevű eseménysorozata negyedik állomásának helyszíne volt május 7-én a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem.

Együttműködik a TF és az NKE
Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
2024. május 8.

A köz és az ország közös szolgálatának jegyében kötött együttműködési megállapodást a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem (TF) és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE).

Stratégiai együttműködést kötött a TF és a Magyar Diáksport Szövetség
Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
2024. május 8.

Szorosabbra fűzte kapcsolatát az iskolai testnevelés és diáksport területén működő két legfontosabb hazai intézmény, a TF és a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ).

Szakmai fórumon járt prof. dr. Géczi Gábor
Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
2024. május 8.

A TF tanszékvezetője az egyesületek szakosztályai számára készített tanulmány eredményét mutatta be a dunakeszi rendezvényen.

A SPRINT Journal különdíját kapta a nemzetközi TDK-n a TF-es Fülöp Veronika
Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
2024. május 7.

Az egész konferencián egyedüliként, maximális pontszámmal nyerte el a SPRINT Journal különdíját a 24. Nemzetközi Tudományos Diákköri Konferencia legjobb társadalomtudományi előadásáért Fülöp Veronika, a TF osztatlan tanárképzésének 4. évfolyamos hallgatója.

Felhívás TDK-ösztöndíj pályázat benyújtására
Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
2024. május 7.

A 2023/2024-as tanév II. félévére a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem TDK Bizottsága pályázatot ír ki TDK-ösztöndíj elnyerésére a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 85/C.§ d) alpontja, a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007. (III.26) Kormányrendelet 6. § (1) bekezdés és az Egyetem Térítési Juttatási Szabályzatának 35/J.§ alapján.

Fölényesen nyerte a TF a birkózó MEFOB-ot
Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
2024. május 7.

A TF hallgatói összesen tíz aranyérmet nyertek a május 5-én a Kozma István Magyar Birkózó Akadémián megrendezett birkózó egyetemi bajnokságon (MEFOB), s ezzel toronymagasan végeztek a csapatpontverseny élén.

Eseménynaptár


EFOP-5.2.5-18-2018-00012

Széchenyi 2020, ESZATársadalmi innovációk – új módszerek kidolgozása a Testnevelési Egyetem megvalósításában

Kedvezményezett neve: Testnevelési Egyetem

Projekt azonosító: EFOP-5.2.5-18-2018-00012

Projekt kezdete: 2018. június 1.

Projekt befejezése: 2018. november 30.

Támogatás összege: 194 224 052 Ft

Támogatás mértéke: 100%

Projekt rövid leírása és célja:

A projekt keretében a Testnevelés Egyetem olyan mentális és fizikai egészségtudatosságot fejlesztő projekt módszertanának kidolgozására és pilot tesztelésére vállalkozik a Fejér-megyében lévő telephelyének otthont adó Velencén (szükség esetén más megyei településen), ami egyszerre épít a sport:

  • fizikai/testi jótékony hatásaira;
  • közösségépítő szerepére;
  • közvetítő és áttételes szerepére, illetve funkciójára az egyéni célrendszerek kidolgozása és a célok elérése során;
  • és a mentális egészséggel való szoros kölcsönhatására;

figyelembe véve a helyi közösség (és általában a magyar társadalom) demográfiai-gazdasági tényezőit, a helyi köz- és magánszolgáltatási infrastrukturális viszonyokat és a már kialakított közösségi kezdeményezéseket, de biztosítva az adaptáció lehetőségét más településeken, illetve más célcsoportokra is. A pilot projekt módszertanának és kereteinek kialakítása során a sikeres implementáció érdekében elsődleges szempont a helyi adaptálhatóság (amely esetében a megvalósítás során Fejér megye több települése is bevonható a pilot megvalósításába), másodlagos szempont ugyanakkor, hogy a kidolgozott modell és módszertan más olyan településeken is alkalmazható legyen, amelyek Velencéhez hasonló demográfiai-gazdaság problémákkal küzdenek.

A projekt során olyan sportközösségek kialakítására kerül sor, amelynek tagjai valamilyen hasonló kihívással szembesülnek vagy olyan szociális szolgáltatások hiányában szenvednek, amelyek megléte növelné az életminőségüket. A sportközösségek tervezett tevékenységi portfóliója egyszerre integrálja a testmozgást és a mentális egészségfejlesztést, az egészségtudatosság növelését, valamint az egyéni és közösségi célok elérését, ezáltal a projekt elsődleges célja az alábbi módon foglalható össze: Innovatív sport és mentális egészségfejlesztési szolgáltatások körének bővítése sportközösségek kialakításán keresztül különböző kihívással szembesülő társadalmi csoportok bevonásával, amely támogatja (1) az egyéni szintű és a szakpolitikai célok elérését, valamint (2) általánosan a magyar fizikai és mentális egészségmagatartás és az egészségtudatosság pozitív gyakorlatainak elterjesztését. A projekt átfogó célja a fizikai és mentális egészségtudatosság növelésén, valamint az egészségmagatartás megváltoztatásán keresztül elsődlegesen az egészségügyi szakpolitikai területhez köthető.

A projekt beavatkozási logika szempontjából céljait három lépésen keresztül éri el:

  1. A sporttevékenységek mentális, közösség- és egészségfejlesztési hatását szolgáló általános és terület-specifikus (a három területre specifikált) módszertani keretrendszerének kidolgozása, valamint a keretrendszerbe illeszkedő, konkrét módszerek széleskörű alkalmazását elősegítő információs és tananyagok kidolgozása, amelyeket a célcsoportokkal foglalkozó (pedagógus, szociális stb.) szakemberek tudnak alkalmazni munkájuk során
  2. A célcsoporttal foglalkozó szakemberek, un. facilitátorok felkészítése, elsődlegesen a pilot keretében, jelenléti rendezvényeken, valamint elektronikus oktatási és disszeminációs anyagokon és alkalmazásokon keresztül, amelyhez az Egyetem jelenléti és on-line mentorálást biztosít. A szakemberek kiválasztása és felkészítése tekintetében elsőként a TE-n kialakításra kerül egy szakmai törzs, amely a területi facilitátorok szakmai mentorálását végzi, majd kiválasztására kerülnek a pilot programokban közreműködő, helyi szakmai facilitátorok, akik a konkrét helyi sportközösségek és foglalkozások szervezését, támogatását végzik.
  3. A pilot program során a véső célcsoport részvételével, a felkészített facilitátor szakemberek vezetésével pilot sportközösségek létrehozása az adott szakterületen meghatározott, a későbbiekben bemutatott célok érdekében. A kis létszámú, személyes sportközösségek mellett az on-line alkalmazás segítségével ugyanakkor on-line sportközösségek létrehozására is lehetőséget nyújtunk, amely a köznevelési célcsoport esetében különösen releváns és fenntartató megoldás. A projekt során tehát a pilot szakaszban olyan személyes és virtuális sportközösségek kialakítására kerül sor, amelynek tagjai valamilyen hasonló kihívással szembesülnek vagy olyan szociális szolgáltatások hiányában szenvednek, amelyek megléte növelné az életminőségüket.

Összhangban a pályázati felhívásban foglaltakkal, a tervezett projekt közvetlen célcsoportja:

  • közoktatásban résztvevő, lemorzsolódással fenyegetett diákok,
  • álláskeresők,
  • nyugdíjasok.

Közvetett célcsoportja pedig:

  • közoktatásban oktatók,
  • szociális gondozók.

A projekt fizikai megvalósításának határideje: 2018. november 30.

Projektek

2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!